چکیده

شناسایی متغیرهای مؤثر بر تصویر برند برای بسیاری از سازمان­ها و شرکت‌ها بسیار مهم می‌باشد زیرا فرصت کاهش هزینه و به تبع آن افزایش سود را فراهم می‌کند و بر بسیاری از حوزه‌های عملکردی در سازمان‌ها اثرگذار است. بنابراین هدف از این پژوهش بررسی تاثیر سودمندی و پذیرش اطلاعات بر تصویر برند(کارکردی و نمادین) در رسانه­­ های اجتماعی می باشد. تحقیق حاضر از نظر هدف و ماهیت تحقیق، در رده تحقیقات کاربردی به حساب می­آید. جامعه آماری پژوهش حاضر مشتریان شرکت­های پوشاک فعال در رسانه­ های اجتماعی می­باشند. در پژوهش حاضر حجم جامعه آماری نامحدود است و زمانی که حجم جامعه آماری نامحدود است تعداد نمونه با استفاده از فرمول کوکران 384 نفر خواهد بود. برای اندازه­ گیری سودمندی اطلاعات از پرسش­نامه بایلی و پیرسون(1983)، پذیرش اطلاعات از پرسش­نامه چونگ و همکاران(1983)، تصویر برند کارکردی از پرسشنامه وو و وانگ (2014) و تصویر برند نمادین از پرسش­نامه وو و وانگ(2014) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از مدل یابی معادلات ساختاری به روش PLS برای برآورد ضرایب مسیر(Beta) و همچنین آزمون فرضیه‌های پژوهش استفاده شد. نتایج نشان داد تأثیر سودمندی اطلاعات بر تصویر برند کارکردی و نمادین مثبت و معنادار است همچنین تأثیر پذیرش اطلاعات بر تصویر برند کارکردی و نمادین مثبت و معنادار است.

کلمات کلیدی: تصویر برند، سودمندی اطلاعات، پذیرش اطلاعات،  رسانه ­­های اجتماعی

 

خرید نسخه الکترونیکی  مقاله

کارت اعتباری از بانک‌ها تا فین‌تک‌ها

تأثیر مدیریت بازاریابی در بانکداری الکترونیک

بررسی تاثیر سودمندی و پذیرش اطلاعات بر تصویر برند(کارکردی و نمادین) در رسانه­­ های اجتماعی

تصویر ,برند ,اطلاعات ,پذیرش ,نمادین ,سودمندی ,تصویر برند ,بر تصویر ,برند کارکردی ,کارکردی و ,و نمادین ,جامعه آماری نامحدود ,بررسی تاثیر سودمندی

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

دلنوشته های یک بیقرار حرف خدا راه ظهور روغن های طبیعی و گیاهی آهنگ|ترانه|موزیک پایگاه خبری تحلیلی سفیر جنوب شما نیوز هر چبزی که حالت رو خوب می کنه! danestanihayemofid دارالترجمه رسمی - ارزان ترین دارالترجمه رسمی در سعادت آباد